Penelope sto Floral

P6240137Συνήθως όταν πηγαίνουμε σε μία εκδήλωση για την παρουσίαση ενός βιβλίου οι περισσότεροι πάμε να δούμε και να μας δούν και λιγότερο να ακούσουμε . Στον πρώτο ομιλητή έχουμε σκανάρει όλο το ακροατήριο και τους έχουμε καταχωρήσει ανάλογα στη μνήμη μας, στον δεύτερο σκεφτόμαστε τι ποτό θα πιούμε αργότερα και στον τρίτο έχουμε πια ανοίξει κουβεντούλα με τον διπλανό μας.

Αλλά όλα τα πράγματα σε αυτή τη ζωή έχουν την πρώτη τους φορά, και εγώ πρώτη φορά που δεν έκανα όλα τα παραπάνω ήταν όταν πρωτοπαρουσίασα αυτό το βιβλίο. Και δεν τα έκανα όχι για κανένα άλλο λόγο αλλά γιατί νόμιζα ότι μου έβγαζαν τον επικήδειο, γιατί τόσο καλά λόγια μόνο στους πεθαμένους τα λένε.

Οπως πολλοί μάντεψαν είναι αυτοβιογραφία, όπως συνήθως όλα τα πρώτα βιβλία των συγγραφέων. Και όπως όλοι μας, έτσι και εγώ είχα ένα βιβλίο μέσα μου, με τη μόνη διαφορα ότι κάθησα και το έγραψα. Στην πορεία ανακάλυψα ό,τι όταν γράφεις βιβλίο το υποσυνείδητο και το θυμητικό και η πρωτίστως η φαντασία μπαίνουν στη πρώτη ταχύτητα και είναι αυτά που γράφουν την ιστορία. Οι είκοσι σελίδες είναι σίγουρα αληθινές δικές μου, οι υπόλοιπες είναι οι ζωές των αλλων γύρω μου, που πολύ επιμελώς όλα αυτά τα χρόνια κατέγραφα σε αυτά τα μικρά κίτρινα αυτοκόλλητα χαρτάκια και τα οποία κολλούσα σε ένα μικρό τετράδιο.

P6240142Το πολιτισμικό σόκ και το ξάφνιασμα ήταν τόσο μεγάλο που ήθελε καταγραφή. Μπορώ να πω ότι ήταν μεγαλύτερο από αυτό που μου συμβαίνει στον Αραβικό κόσμο. Γιατί κανείς δεν με είχε προετοιμάσει για την ζωή σε αυτό το μεγάλο νησί το παλαι ποτέ κέντρο της μεγαλύτερης αυτοκρατορίας στον κόσμο μέχρι τώρα. Και έτυχε σε μένα το λαχείο να προετοιμάσω κάποιον που θα διαβάσει το βιβλίο μου για τα της Αγγλίας. Κάποιον ξερόλα σαν και εμένα που νόμιζα η ιδιότητα της πρωτευουσιάνας και δή της Ελληνίδας αυτόματα σε ανεβάζει στο επίπεδο αυτό του παντογνώστη.

Ηταν στιγμές που πίστευα ότι δεν είναι δυνατόν να μου συμβαίνουν όλα αυτά και οι άνθρωποι να συμπεριφέρονται τόσο διαφορετικά και τόσο εκκεντρικά. Οταν κάποια στιγμή κάποιος φίλος είδε αυτά τα κίτρινα χαρτάκια , μου είπε μάλλον για πλάκα, “με τόσα χαρτάκια ρε Ντία γράφεις ένα βιβλίο”. Και εκείνη τη στιγμή ήρθε και η έμπνευση δεν είμαι σίγουρη αν ο ίδιος φίλος το εννοούσε όταν το έλεγε, ή ήταν σχήμα λόγου.

Αλλά τελικά όλα τα πράγματα τα μεγάλα αρχίζουν από κάτι πολύ μικρό, όπως αυτό το μικρό και ασήμαντο σχόλιο, αλλά ήταν ακριβώς την καταλληλη στιγμή πια που είχε μεστώσει καλά η ιδέα μέσα μου. Ενοιωθα ότι αυτόν τον καινούργιο κόσμο της Αγγλίας, τον κατέχω αρχίζω και τον νοιώθω ,να νοιωθω τον παλμό της, πολιτικό και κοινωνικό και ήμουν έτοιμη να δώσω μια εικόνα του προς τα έξω από τη δική μου πλευρά, σαν Ελληνίδα και ετσι άρχισα να γράφω καθημερινά και με μεγάλο κέφι. Εγραφα όλα τα αστεία μου και τις κωμικοτραγικές κατασταστάσεις και πως η Πηνελόπη αντιμετώπισε όλες τις ιδιαιτερότητες αυτού του νησιού.

P6240140Ο Τζόνι είναι η Αγγλια για την Πηνελόπη  όπως επίσης και ο σύντροφος της ζωής της ο οποίος έχει διαφορετική κουλτούρα και γλώσσα από αυτήν. Το  όνομα Πηνελόπη το διάλεξα όχι μόνο έτσι γιατί μου άρεσε, αλλά και γιατί ήταν τόσο ελληνικό και την ίδια στιγμή έχει υιοθετηθεί από τους Αγγλους με τόση ευκολία όπως άλλωστε βέβαια και άλλα ελληνικά ονόματα και αντικείμενα. Και γιατί η σύγχρονη Πηνελόπη δεν περιμένει πια, φεύγει και ταξιδεύει και συναντά τον Οδυσσέα της, αλλού και αλλού, όχι στην Ιθάκη πια αλλά σε άλλο νησί. Εγραφα λοιπόν μέχρι που κάποια στιγμή, είπα δεν σηκώνει αλλη διόρθωση, νομίζω τα έγραψα όλα όσα ένοιωθα και το παρέδωσα στους εκδότες και πήρε το δρόμο του στις προθήκες των βιβλιοπωλείων.

Βέβαια οι περιπέτειες της Πηνελόπης δεν τελειώνουν εδώ σε αυτο το βιβλίο έχει και συνέχεια σε ένα δεύτερο βιβλίο οπου η Πηνελόπη προσπαθεί να προσαρμοσθεί στη καινούργια πατρίδα της και να μεγαλώσει τα παιδιά της τα οποία έχουν διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα από τη δικιά της,και την ιδια στιγμή η ίδια προβληματίζεται με τα σημεία το καιρού της την μετανάστευση, ταυτότητα εθνική και προσωπική και την κατάρευση του παιχνιδιού της Μονόπολης πούλα και αγόραζε ‘αέρα πατέρα’ και φυσικά η σχέση της με τον Τζόνι που παίρνει άλλη τροπή.Και όλα αυτά με μεγάλες δόσεις χιούμορ. Για τον τίτλο ακομα δεν είμαι σίγουρη άλλα τον επεξεργάζομαι στα αυτιά των Ελλήνων φίλων μου και όπως καταλαβαίνετε όχι μόνο δεν υπάρχει ομοφωνία αλλά ο καθένας έχει να μου προτείνει το δικό του τίτλο.

11 thoughts on “Penelope sto Floral

  1. Καλησπέρα καλή μου Πηνελόπη. Τώρα αν σου πω πως είχα την εντύπωση πως το όνομα Πηνελόπη ήταν το πραγματικό,τι θα πεις? Δεν είχα παρατηρήσει δίπλα δεξιά επάνω το όνομα στο βιβλίο. Φαντάσου!!
    Να σου πω προσωπικά οι παρουσιάσεις με χαμηλούς ανθρώπινους και φιλικούς τόνους πάντα μου άρεσαν. Δήθεν προβολές που υπερβαίνουν την αξία του βιβλίου και επικεντρώνονται σε ΔΣ δε μου λένε τίποτε ,απλά μπορεί να πάω ,αλλά για παρουσία και ποτό. Η όμορφη συζήτηση που έγινε στο floral ικανοποίησε τις αισθήσεις μου. Ήθελα λίγο παραπάνω, κουβέντα,ήθελα!!
    Η Ντία απλή, όμορφη, απαλή με το τρόπο της! Μου έκανε εντύπωση που μόλις εμφανίστηκα.διέκοψες, μετά από λίγο και με ανέφερες στους καλεσμένους σου.”Μόλις ήρθε η Katrine!!” . Mε αναγνώρισες αμέσως Ντια μου! Σ ευχαριστώ πολύ πολύ. Χαίρομαι πολύ που είμαι εδώ και σε γνώρισα. Καλο καλοκαίρι! Τώρα ξεκινάει έτσι δεν είναι??
    Φιλί φιλούδι Πηνελόπη μου

  2. Εσύ καλά που δεν το παρατήρησες εγώ που αρχίζω και συμπεριφέρομαι και ακούω στο όνομα Πηνελόπη τι σου λεει αυτό🙂 Δεν μου πεφτει καρφίτσα κάτω λέει ο Τζόνι και πόσο μάλλον οι άνθρωποι ο οποίοι με ενδιαφέρουν πολλοί😉 σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια κατερινάκι φιλιά πολλά
    p.s δεν ξέρω τι ξεκινάει τώρα αν είναι καλο-καίρι γιατί εδώ βρέχει

  3. Το κειμενακι καρδουλα φανταζομαι ειναι κομματι απο το λογο της παρουσιασης. Καπως ετσι διαβαζεται. Καθε ανθρωπος πρεπει να εχει μια μεθοδο να θυμαται μικρες λεπτομερειες και τα κιτρινα χαρτακια φαινεται οτι βοηθανε. Οχι σαν κι εμενα που λεω ..θα το θυμηθω, και μετα αναρωτιεμαι τι ηθελα να θυμηθω! Τωρα βλεπω οτι παιζουν στο μυαλο σου τιτλοι για τη συνεχεια. Βρες κατι που να σε συνδεει συνειρμικα με το προηγουμενο. ΧΧΧ

  4. Despinaki γυριστρούλα λοιπόν αν δεν το γράψεις την ατάκα που σου ερχεται εκείνη τη στιγμή δεν την θυμάσε με τίποτε το έχω καρατσεκάρει εκατομμύρια φορές γιαυτό γυρίζω συνέχεια με αυτά τα χαρτάκια😉
    Βρήκα αλλά είναι ξενικό πολύ για τα ελληνικά αυτιά … Να περνάς καλά κα στας Ρώμας και Αθήνας φιλιά πολλά

  5. Ωραίο μου έκανε το καφέ Φλόρε. Ατμοσφαιρικό και στυλάτο όπως η συγγραφέας. Τί κρίμα που δε μπόρεσα να δώσω το παρόν, αλλά θα ακολουθήσει η συνέχεια, οπότε θα θα έχουμε την ευκαιρία να συναντηθούμε.
    Καλή συνέχεια στον αυτοσαρκασμό, ό,τι ωραιότερο για μια ζωή με νόημα!
    Φιλιά απο Μόντρεαλ των καταιγίδων (που γουστάρω όμως γιατί είχα πήξει στον ήλιο)

  6. Kαι εμένα μου άρεσε ! Κάπου θα συναντηθούμε δεν γίνεται περικυκλώνουμε η μία την άλλη. Ασε και εγώ γουστάρω το κρύο αλλά φαίνεται έγινα πολύ λεπτεπίλεπτη και κρύωσα, με lemsip είμαι για να σταθω όρθια γιατί όπως καταλαβαίνεις οι μαμάδες απαγορεύετε να ξαποστάσουν λίγο😉

  7. Dear Ντία, καλό μεσημέρι. Πως περνάει η μαμά με τ αλβιονάκια της???
    Φιλιά από πηγμένη Αθήνα με ευχές για καλή συνέχεια

Comments are closed.